7. května 2015

Solitaire - Alice Osemanová

23336487Název: Solitaire
Autorka: Alice Osemanová
Rok vydání v ČR: 2014
Vydavatelství: COOBOO
Originální název: Solitaire
Série: -
Počet stran: 332
Hodnocení na goodreads.com: 3,89 hvězdiček při 1 662 hodnocení
Hodnocení na databazeknih.cz: 74% při 56 hodnocení
Web autorky:  http://www.aliceoseman.com/



Anotace:
Pokud by vás to napadlo, tak tohle není žádná love story.
Jmenuju se Tori Springová. Ráda spím a ráda bloguju. Minulý rok – před tím vším, co se stalo s Charliem, a předtím, než jsem se musela vypořádat s maturitou, přihláškou na vysokou a faktem, že jednoho dne opravdu budu muset začít s lidmi mluvit – jsem měla kamarády. Všechno bylo úplně jinak, řekla bych, ale to teď skončilo.
Teď je tady Solitaire. A Michael Holden.
Vím, o co se Solitaire pokouší, a Michael Holden je mi ukradenej.
Fakt jo.

Solitaire je výborný debut devatenáctileté Alice Osemanové, ideální pro všechny, kteří se nadchli pro příběhy Johna Greena či Rainbow Rowellové. Její hlavní hrdinka Tori je cynická až do morku kostí a autentická středoškolačka stejně jako její autorka.

Ukázka zahraničních obálek:
Senza nuvole (Itálie)Solitaire (Francie)  Solitaire(originál, pevná vazba)



Autorka:
Alice Oseman se narodil v roce 1994 v Kentu, Anglie. Studuje angličtinu na Durham University, pravděpodobně v důsledku očekávání společnosti. Dělá a má hodně věcí, které jí baví, ale především to jsou knihy. Momentálně pracuje na své druhé knize, která by měla vyjít snad v následujícím roce.
Zdroj: databazeknih.cz





Moje hodnocení 

Tori toho stačila zažít dost  ještě se tak nevyrovnala z událostmi, které se staly minulý rok. Bratr Charlie, škola, lidi. Najednou se ve škole objeví Michael Holden, podivín, o kterém nikdo moc neví. Ale to pro Tori není jediné překvapení – Lucas, její dávný kamarád, se ve škole zjeví taky.

Jen Tori je kapitola sama pro sebe – v průběhu knížky se dozvídáme, jak to „měla“ těžké, jak se z úsměvavé holky stala pesimistka. Tori je přesně ten typ hlavní postavy, který buď milujete, nebo nenávidíte. Věčně kafrá, že se jí něco nelíbí, a ustavičně něco nenávidí – lidi, školu, rodiče,... Jasný případ pro psychiatra. Já jsem na ni v průběhu knížky měnila názor, ale tohle si raději nechám pro sebe. ;-)

Celá knížka je napsaná v hodně pochmurném stylu. Slabším povahám to bude asi proti srsti, protože v celé knížce je dost depresivní a temná atmosféra (Tori tomu moc nepomáhá). A to je v tu tolik zajímavých postav. Já osobně jsem si oblíbila Michaela, protože někdo tak pozitivní, milý snad nikdy neexistoval, pokud znáte někoho takového, dejte mi prosím vědět, ráda bych ho poznala. J
 
Velmi mě překvapila zápletka ohledně Solitairu. Kdo to vlastně je? O co mu jde? Jak se postupně proplétáte celým příběhem, máte určitě nějakého pachatele (u mě se v průběhu příběhu měnil). Fascinovalo mně rozuzlení celého příběhu. Zjištění toho, kdo je Solitaire a proč všechny ty vtípky dělal, je naprosto geniální! Klobouk dolů.

Vůbec jsem nepoznala, že tohle všechno napsala devatenáctiletá holka, ani bych netroufla tvrdit, že je to její prvotina. Ale všichni v té knížce (no, asi kromě Tori, ale to je asi tím, že jsem tak pozitivní člověk) mi připadali tak skuteční, jako bych je vídala na ulici nebo ve škole. A popis událostí tak, jak je vnímá teeneager… Moc se mi líbilo, jak se lidi mezi sebou baví o obyčejných věcech (třeba o Harry Potterovi).

To bych nebyla já, kdybych nepochválila tu nádhernou obálku! J

Hodnocení:
Když se na to dívám zpětně s odstupem téměř dvou měsíců, tak se mi ta knížka celkem líbila. Sice byla trošku depresivní a Tori mi občas trošku lezla na nervy, ale pořád se vidím, jak jsme si knížku nosila s sebou do školy a o přestávkách mezi pokecem s holkama ji hltala. Nic takového z YA žánru jsem zatím nenašla.
4/5
  

Zdroj:
https://www.goodreads.com/book/photo/24780561-senza-nuvole
https://www.goodreads.com/book/photo/22588585-solitaire
https://www.goodreads.com/book/photo/25438754-solitaire
https://www.goodreads.com/book/photo/22588585-solitaire
http://f1.bcbits.com/img/0002485760_20.jpg
http://33.media.tumblr.com/03164ea05acd10b5fcc946abbb77be5c/tumblr_inline_nbni9xhM8l1qzl77q.png
https://31.media.tumblr.com/89176b8bee4d90e0e1917ad90d3d1d77/tumblr_inline_nbnia65i5R1qzl77q.png

1 komentář:

Budu ráda za každý váš komentář. :-)