7. listopadu 2014

Háčkované Bordury - Caitlin Sanio

Název: Háčkované Bordury
Autorka: Caitlin Sainio
Rok vydání v ČR: 2014
Vydavatelství: Metafora
Originální název: 75 Exquisite Trims in Thread Crochet
Série: -
Počet stran: 128
Hodnocení na goodreads.com: 4,31 při 16 hodnocení
Hodnocení na databazeknih.cz: žádné hodnocení
Web autorky: -
Web knížky: -


Anotace:
75 vzorů háčkování pro lemování zoubky a obloučky.

Háčkované bordury mají dvě veliké výhody: překrásně vypadají a velice snadno se zhotovují. Kromě toho mají i široké využití. Ať už z nich uděláte krajkové lemy či límečky, které dodají nový půvab vašemu oblečení, nebo jimi ozdobíte všechno možné, od tašek po bytové dekorace, vždy krásně poslouží a dodají nádech originality.

V téhle knížce najdete 75 nejrůznějších půvabných bordur, od jednoduchých po složitější. Vybrat si můžete ze široké škály – od geometrických vzorů až po oblíbené lístkové a květinové, a na své si přijdou začátečníci i pokročilí.

U každé bordury naleznete přesný popis práce doplněný názornými barevnými fotografiemi. Už nikdy vám tak nebudou chybět nápadité dárky pro přátele a z vašich vlastních, možná už trochu nudných šatů se rázem stanou ohromující kousky, které zaručeně nikdo nepřehlédne.

Ukázka zahraničních obálek:
75 Exquisite Trims in Thread Crochet: For Edgings, Corners, Crescents & More Exquisite Trims in Thread Crochet: 75 Patterns for Edgings, Corners, Crescents & More

Autorka:  
Caitlin SainioCaitlin Sainio háčkuje skoro celý svůj život a ze všeho nejvíc ji baví jemné geometrické vzory. Možná to má něco společného s tím, že je původním povoláním strojní inženýrka. Nyní je ovšem něco jako "háčkující umělkyně na volné noze" a inspiruje se především krásou sněhových vloček, květin a dalších dokonalých děl přírody.


(zdroj: databazeknih.cz)
Když se háčku chopí maminka ...

Moje hodnocení

Když jsem hledala, co je vlastně ta bordura, vyšlo mi:
• lem, obruba
• ozdobný okraj tkanin, iluminací, nástěnných maleb

Bývala jsem velký milovník háčkování, ale od páté třídy, kdy jsem se začala více věnovat knížkám. Proto jsem radostí výskla, když mi přišel seznam s recenzními výtisky a na něm byla napsaná tahle knížka. Už stačilo jenom popadnout háček a pustit se do toho.

Na začátku knihy jsem si oprášila znalosti řetízkových ok, velkých a malých sloupků, připomenula si různé značky, za to palec nahoru, protože se základy naučí i úplný začátečník. Dále je seřazeno 75 bordur podle obtížnosti a témat: jednobarevné, vícebarevné, květinové motivy, podzimní, zimní, zvířátka, pro děti. A některé jsou parádní, ale velmi složité pro nás méně pokročilé. :-)

... tak pod jejíma rukama vznikají krásné kousky
Každá stránka je věnována jedné z bordur, naleznete zde fotku výsledné krajky, ale co je důležitější, pracovní postup. A tady jsem se trošinku ztrácela. V úvodu vysvětluje autorka všechny zkratky a obrázky, jenže když na to nejste zvyklí, je to trošku matoucí pro nás začátečníky. S trochou cviku a metodou pokus/omyl jsem nakonec uháčkovala něco, co se podobalo předloze.





Můžete porovnat krajky mě a mojí maminky:

Můj pokus



Práce mojí maminky

Hodnocení:
Tahle knížka je určena pro ty, kteří mají s háčkováním nějakou tu zkušenost. Začátečníci sice budou ze začátku tápat, asi jako já, ale to je jen na zvyku. Například moje maminka, která má s háčkováním zkušenosti, si knížku vychvalovala.

Ne, knížka je naprosto úžasná, plná spousty úžasných krajek a nápadů na využití bordur. Škoda jen, že nápadů na bordury není víc... =/

5/5


Za poskytnutí recenzního mnohokrát děkuji nakladatelství Metafora
Více informací naleznete zde.

Prosím, nekopírujte obrázky bez uvedení autora. Jedná se o mé (autorské) dílo....

Zdroje:
https://www.goodreads.com/book/photo/17286976-75-exquisite-trims-in-thread-crochet 
https://www.goodreads.com/book/photo/21055912-exquisite-trims-in-thread-crochet

2 komentáře:

  1. Byly snahy naučit mě háčkovat, bohužel všechny neúspěšné, takže já bych z téhle knihy moc neměla. Ale ty háčkuješ moc pěkně! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Háčkovat jsem se vždycky chtěla naučit. :3 Tak když knížku tak chválíš, asi tedy sáhnu do peněženky a investuji. Myslím, že nebudu litovat.
    A tobě se to moc moc povedlo!! :)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)